ویندوز 10 نسخه‌ی موبایل به حالت استفاده آسان با یک دست مجهز خواهد شد

تیر 6, 1394 | سیستم عامل

 

Windows 10 One Handed Mode

بی تردید خیلی‌ها منتظرند تا در کنار سیستم عامل ویندوز 10 نسخه‌ی موبایل از پرچمداران جدید مایکروسافت نیز رونمایی شود تا در ایام تعطیلات ردموندی‌ها با قدرت به جنگ اندروید و آی‌او‌اس بروند.

به تازگی نسخه‌ی جدیدی از پیش‌نمایش فنی ویندوز 10 موبایل منتشر شده که در کنار باگ‌های آزاردهنده‌ی همیشگی قابلیت‌های جذابی هم معرفی شده و می‌توانیم آنها را در محصول نهایی ببینیم. یکی از این ویژگی‌های جالب و کاربردی که توجه کاربران را به خود جلب کرده حالت one-handed است که برای نمایشگرهای 5 اینچی و بزرگتر مفید خواهد بود. این گزینه‌ی جدید طوری تمام رابط کاربری را قرار می‌دهد که در محدوده‌ی کوچکی از نمایشگر جای می‌گیرد تا بتوانید خیلی ساده با انگشت شست یکی از دستان خود مانند حالت Rechability اپل کارهایتان را انجام دهید. این قابلیت با فشاردادن و نگه‌داشتن کلید هوم اجرا می‌شود و اگر روی قسمت سیاه‌رنگ و خالی بالای نمایشگر بزنید حالت تمام صفحه فعال می‌شود. البته می‌توانید صبر کنید تا زمان مورد نظر برای حالت کار با یک دست به پایان برسد.

از طرف دیگر، کورتانا نسبت به قبل هوشمندتر شده و می‌تواند بسته‌های شما را مسیریابی کند یا اطلاعاتی از پروازهای آتی را به ایمیل‌تان ارسال کند. یکی از امکانات مهمی که در آخرین بیلد ویندوز 10 موبایل معرفی شده، ساختار سازمان‌دهی جدید تصاویر در اپلیکیشن گالری است که می‌توانید آنها را بر مبنای تاریخ عکاسی مرتب کرده و با زدن روی ماه جاری فهرستی از تصاویر ماه و سالی که مورد نظرتان است را مستقیما دریافت کنید، بدون اینکه نیاز باشد داخل اپلیکیشن Photos به اسکرول طولانی بپردازید.