تغییر نرخ تبدیل از 19 درصد به 51 درصد با نیم خط کد نویسی

مرداد 20, 1394 | بازاریابی اینترنتی

 

برای اینکه یک بازاریابی اینترنتی موفق داشته باشیم، باید نسبت به طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی بسیار جدی باشیم، و سریعا نسبت به آن اقدام کنیم. بعد از راه اندازی یک کمپ تبلیغاتی که حتی می تواند محدود به بازاریابی سیار باشد، باید به طور مستمر به آزمون عملکرد کمپ خود بپردازید، و نتیجه کارکرد کمپ بازاریابی خود را به سمت مثبت توسعه دهید. در این مطلب به  نمونه ای از آزمون و خطا و بهینه سازی نرخ تبدیل به طور کاملا تجربی پرداخته ایم:

یک تجربه یک موفقیت:

زمانی که یکی از مشتریان از آرتا برای بهینه سازی بازاریابی سیار کمک خواست، آرتا سعی کرد به هر نحوی که شده مشکل بازاریابی سیار این کسب و کار نه چندان کوچک را بیابد. بنابراین ابتدا از مدیر بازاریابی در مورد نرخ تبدیل در نرم افزار مورد نظر جویا شد، جالب اینکه نرخ تبدیل در این نرم افزار 19 درصد بود. با بررسی هایی که صورت گرفت، آرتا تغییراتی روی فرم های نرم افزار مورد نظر ایجاد کرد که بعد از آن به طور شگفت انگیزی این نرخ به 51 درصد تبدیل شد. این سه مشکل در فرم شرکت مذکور که ما آن را شرکت ایکس میگذاریم، به صورت کامل با راه حل در زیر آورده شده است. اگر شما هم به فکر توسعه کسب و کار خود تحت موبایل هستید یا به عبارتی به دنبال راهی برای طراحی بازاریابی موبایلی moblie marketing هستید می توانید ابتدا، اطلاعات لازم را از بخش طراحی کمپ بازاریابی موبایلی آرتا بخوانید و در نهایت با استفاده از فرم درخواست خدمات آرتا، هر چه دوست دارید بپرسید.

مشکلات عمده :

یکی از دلایلی که نرخ تبدیل برخی کسب و کارها و کمپ های بازاریابی پایین است این است که سایت های مورد نظر، سایتی مناسب برای کاربران موبایل نیست. اگر سایت شما هم از این نظر مشکل دارد آیا واقعا انتظار دارید که بتوانید از طریق موبایل نرخ تبدیل بالایی داشته باشید ؟

اما سه مشکل اساسی و ساده :

مشکل اول: ایراد در فرم ها

اولین مشکل این نرم افزار این بود که لیبل های فرم ها در مکان درستی واقع نشده بود. بهتر است که لیبل ها در بالای فرم ها قرار داشته باشند. فونت لیبل ها و حتی رنگ آن ها باید کاملا برجسته باشد تا کاربران بتوانند آن را ببینیند، بشناسند و پر کنند.

بیاد داشته باشید که اگر می خواهید به راحتی نرخ تبدیل بالایی داشته باشید می بایست کاربرانتان به راحتی فرم ها را پر کنند!

مشکل دوم: ایراد در پر کردن شماره کارت بانکی و تلفن

دومین مشکلی که آرتا در فرم های نرم افزار این شرکت مشاهده کرد، در مورد بخش پر کردن اطلاعات کارت بانکی و شماره تلفن بود.

مشکل این بود که زمانی که کاربران می خواهند شماره کارت بانکی یا شماره موبایل خود را وارد کنند ناچارند که حالت صفحه کلید را از مدل حروف به اعداد تغییر دهند. این مشکلی است که کاربران بی حوصله را آزار می دهد.

حل مشکل: بدین منظور، می بایست از یک قطعه کد input type=’number برای وارد کردن اعداد  استفاده کنید. علاوه بر این برای وارد کردن فیلد شماره موبایل هم می توانید از قطعه کد input type= tell  استفاده کنید. این قطعه کد برای هر فیلدی که فقط عددی است ارائه دهنده ی کیبردی است که به محض نمایش، کاربر می تواند اعداد لازم را از طریق آن وارد کند.

مشکل سوم: ایراد در پر کردن کادر ایمیل

یکی دیگر از مشکلاتی که آرتا هنگام پر کردن فیلد ایمیل ها داشت این بود که متاسفانه نا چار بود بارها صفحه کیبرد را تغییر دهد تا بتواند اعداد، علامت  و دات یا همان نقطه را ایجاد کند. این مشکل توسط بسیاری از کیبرد ها و نرم افزارها مشاهده شده و بنظر می رسد کاربران از پر کردن چنین فرم های فراری باشند.

حل مشکل: به راحتی با استفاده از دستور input type=”email   می توانید آیکن های مربوط به ایمیل نظیر دات و @ را در کیبرد مورد نظر قرار دهید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که کد ها می بایست، در میان دو علامت <> قرار بگیرند.

با دیدن چنین مشکلاتی متوجه می شوید که گاهی با حل ساده ترین چیزهایی که از کنار آن به راحتی می گذریم، می توانید تغییرات بسیار برجسته ای در کسب و کار خود ایجاد کنید. برای مشاهده ی دیگر مقالات بازاریابی سیار موبایلی آرتا مارکتینگ می توانید، به وبلاگ آرتا مارکتینگ که یک وبلاگ آموزش بازاریابی اینترنتی است مراجعه کنید