مسنجر فیسبوک یک میلیارد دانلود را پشت سر گذاشت

خرداد 28, 1394 |

 

مسنحر فیسبوک

اپلیکیشن مسنجر فیسبوک برای اندروید این هفته از مرز یک میلیارد دانلود هم گذشت. سال گذشته اپلیکیشن اصلی فیسبوک تنها اپلیکیشن غیر گوگلی در اندروید به شمار می‌رفت که بیش از یک میلیارد دانلود را به خود اختصاص داده بود. اپلیکیشن واتساپ (که آن هم توسط فیسبوک خریداری شد) اپلیکیشن دیگری است که توانست از مرز یک میلیارد دانلود بگذرد و اکنون فیسبوک مسنجر نیز دیگر اپلیکیشن فیسبوک است که به این رکورد دست یافته است.

دیگر اپلیکیشن هایی که تا کنون بیش از یک میلیارد بار از گوگل پلی دانلود داشته‌اند همگی متعلق به گوگل هستند (جستجوی گوگل، جیمیل، یوتوب و Maps).

اما نکته جالب توجه رتبه اپلیکیشن مسنجر فیسبوک در گوگل پلی است. این مسنجر تنها اپلیکیشن در میان اپلیکیشن‌های بسیار محبوب با دانلود بیش از یک میلیارد است که رتبه‌ای کمتر از ۴ (یعنی ۳٫۹) را از کاربران دریافت کرده است. شاید این رتبه به خاطر نارضایتی بسیاری از کاربران از انتشار اپلیکیشنی جداگانه برای مسنجر این سایت است، در حالی که ارتباط و تعامل با دوستان در فیسبوک از طریق اپلیکیشن اصلی آن به راحتی امکان‌پذیر است. البته نباید فراموش کنیم که اپلیکیشن مسنجر فیسبوک قابلیت‌های اضافه‌ای همچون تماس صوتی و تصویری و همچنین ارسال پیام برای دوستان غیرفیسبوکی را نیز فراهم می‌کند.

به هر حال فیسبوک دائما در تلاش برای بهبود مسنجر خود است. هفته گذشته این اپلیکیشن در به‌روزرسانی خود ویژگی بهبود یافته‌ای برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را اضافه کرد. شما در مورد فیسبوک مسنجر چگونه فکر می کنید؟ آیا یه نظر شما وجود این اپلیکیشن ضروری است یا این تنها اپلیکیشن اضافه‌ای برای فیسبوک است؟

دانلود مسنجر فیسبوک از گوگل پلی